۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 992213

شفق های قطبی، پدیده‌ای طبیعی، با جادوی خود هر ناظری را مسحور می‌کنند. وایکینگ‌ها بر این باور بودند که این نورهای درخشان، بازتاب سپرها و زره‌های درخشان خدایان هستند.

با سفر به کدام کشورها میتوان شفق‌ های قطبی را تماشا کرد؟

اما این پدیده شگفت‌انگیز هر موقع که بخواهیم قابل‌مشاهده نیست. برای لذت‌بردن از این منظره بی‌نظیر، باید در زمان مناسب و با برنامه‌ریزی دقیق به تماشای آن رفت.

سفری به شبه‌جزیره کولا، روسیه

شمال روسیه، به‌ویژه شبه‌جزیره کولا، به دلیل نزدیکی به منطقه مشاهده شفق های قطبی، فرصتی عالی برای تماشای این پدیده خیره‌کننده فراهم می‌کند. شهر مورمانسک، به‌عنوان پایگاه اصلی گردشگری این منطقه، پذیرای مسافران مشتاق تماشای رقص نور در آسمان سیبری است. اگر علاقه‌مند به بازدید از این کشور و رزرو تور روسیه سن پترزبورگ برای تجربه شب‌های سفید هستید، نهال گشت را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای منحصر به فرد و به‌یادماندنی هستند، سفر به شبه‌جزیره کولا و تماشای شفق‌های شمالی در آن، می‌تواند خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را رقم بزند. تماشای رقص نور در آسمان شب، در میان انبوه یخ و برف، تجربه‌ای است که در هیچ جای دیگر دنیا نمی‌توانید آن را تکرار کنید.

ایسلند: سرزمین شفق های قطبی

ایسلند، کشوری که در ۶۵ درجه شمالی واقع شده، بهشتی برای تماشای شفق‌های شمالی در زمستان است. موقعیت جغرافیایی این کشور زیبا، در کمربند شفق‌های شمالی، آن را به مکانی ایده‌آل برای این پدیده خیره‌کننده تبدیل می‌کند. اما این تنها مزیت ایسلند برای تماشای شفق‌های شمالی نیست. چشم‌اندازهای وسیع و باز این کشور و آسمان تاریک آن به دلیل آلودگی نوری کم، باعث می‌شود شفق‌های شمالی باشکوه و جلال بیشتری بدرخشند. اگرچه می‌توانید شفق‌های شمالی را از پایتخت ایسلند، ریکیاویک نیز ببینید، اما برای تجربه‌ای به‌یادماندنی، توصیه می‌کنیم از شهر خارج شوید و در یک تور اختصاصی شفق‌های شمالی شرکت کنید.

زمستان‌های جادویی نروژ چه شکلی است؟

نروژ، نگین درخشان در میان کشورهای اسکاندیناوی، مقصدی ایده‌آل برای تماشای شفق های قطبی در زمستان است. شمال نروژ، به‌عنوان بهشت شفق‌های شمالی، شمایی از رقص نور در آسمان را به شما هدیه می‌دهد. سفری به این سرزمین خلوت و باریک در شمال مدار قطب شمال و نظاره‌گر این پدیده خیره‌کننده باشید.

وسعت زیاد نروژ انتخاب مقصد را برای تور شفق‌های شمالی به چالش می‌کشد. ترومسو، ملقب به دروازه قطب شمال و پاریس شمال، انتخابی عالی برای این سفر است. می‌توانید با شرکت در سافاری شفق‌های شمالی به حومه شهر بروید یا با سوارشدن بر کشتی کروز، این نمایش نور جادویی را از دل دریا تماشا کنید.

سرزمینی که شب‌هایش به رنگ جادو در می‌آید

بر اساس شواهد علمی، لاپلند سوئد به دلیل میکروکلیمای منحصر به فرد، مکان ایده‌آلی برای تماشای شفق های قطبی است. علاوه بر تاریکی مطلق شب‌های زمستان، دریاچه ۷۰ کیلومتری تورن‌ترسک (Tornetrask) به ایجاد «حفره آبی» معروف Abisko کمک می‌کند. «حفره آبی» ناحیه‌ای از آسمان است که فارغ از شرایط آب‌وهوایی اطراف، همچنان صاف و بدون ابر باقی می‌ماند. همچنین می‌توانید سفر سرد خود را با اقامت در روستای یوکساس‌یاروی تکمیل کنید. این روستا محل احداث اولین هتل یخی سوئد است. بهترین زمان برای دیدن شفق قطبی در سوئد از اواخر سپتامبر تا اواخر آوریل است. با رزرو تورهای اروپا در این زمان می‌توانید سفری به‌یادماندنی به سوئد و تجربه‌ای بی‌نظیر از تماشای شفق قطبی داشته باشید.

شکار شفق در سرزمین یخی

سرزمینی با بیشترین وسعت جنگل و دریاچه در اروپا، مطمئنا صحنه‌ای تماشایی از نور را به شما هدیه می‌دهد. برخی از بهترین شفق های قطبی جهان را می‌توان در لاپلند فنلاند تماشا کرد. این پدیده درخشان سالانه بیش از ۲۰۰ شب، تقریبا هر شب زمستان ظاهر می‌شود. امکانات اقامتی در لاپلند تضمین می‌کنند که زیبایی آن را از دست ندهید.

C:\Users\user\Downloads\2-Finland.jpg

گرینلند: سرزمین افسانه‌های نور شمالی

در سرزمین یخی گرینلند، جایی که خورشید زمستانی غروب خود را به نمایش می‌گذارد، رقصی از نور و رنگ در آسمان آغاز می‌شود. درگذشته، مردم اینوئیت، ساکنان اولیه گرینلند، داستانی افسانه‌ای برای این نورهای سحرآمیز داشتند. آنها معتقد بودند که روح اجدادشان با جمجمه یک فک دریایی در آسمان فوتبال بازی می‌کنند و این نورها حاصل درخشش توپ در تاریکی شب است.

گرینلند، به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌های جهان برای تماشای شفق های قطبی، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این سرزمین یخی، می‌توانید در کلبه‌های شکار اقامت داشته باشید، از سگ‌های سورتمه نگهداری کنید و در سفری سه‌روزه در میان یخ‌ها، به تماشای رقص نور و رنگ در آسمان بپردازید.

یوکون کانادا: سرزمینی که شب‌ها به رنگ جادو در می‌آید!

از اواخر مرداد تا اردیبهشت، شفق های قطبی در آسمان بالای قلمرو یوکون کانادا می‌درخشد. بسته به شرایط ابری، آلودگی نوری و فعالیت شفق قطبی در شب، می‌توانید ساعت‌ها را صرف تماشای سایه‌های نئونی سبز و زرد کنید. در مرکز فضایی و علوم شفق قطبی در واتسون لیک، درباره علم و افسانه‌های عامیانه اطراف رنگ‌ها بیاموزید. در نهال گشت، طیف وسیعی از تورهای کانادا را با قیمتی مناسب ارائه می‌شود. برای ، با کارشناسان تماس بگیرید. قبل از سفر به کانادا و دریافت ویزا این کشور می‌توانید از کارشناسان ویزا نهال گشت مشاوره رایگان بگیرید. برای خرید تور یا دریافت مشاوره می‌توانید با شماره ۱۸۳۰-۰۲۶ تماس بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.